poniedziałek, 25 listopada 2013

Zdrowie - kaloria

Cześć wszystkim ! ;D
Skoro wcześniej dodawałam posty na temat ćwiczeń i sportu, teraz chciałabym się skupić na tym co idzie ze sportem i ćwiczeniami w parze i co jest równie ważne, czyli ZDROWIE ! Wszelkiego rodzaju diety (skuteczne, sprawdzone), o tym co dobre do jedzenia - co nie, o witaminach, składnikach miner., białkach węglowodanach itd oraz ogólnie o zdrowych rzeczach :) Z racji tego, że chodzę do szkoły spożywczo-chemicznej i jestem na kierunku technik technologi żywności, to musicie mi uwierzyć, że co nieco na ten temat wiem i pomogę wam przekazać swoja wiedzę, ponieważ mam z tym styczność na co dzień . Ja osobiście mam problem z trzymaniem diety, robię różne rzeczy, gdzieś wychodzę, koliguje mi to, że kończę szkołę o różnych porach i mam różne rzeczy do zrobienia - chodzi ogólnie o brak czasu na przygotowywanie tych posiłków itd .

Może zaczniemy od rzeczy, która jest bardzo ważna, związana z żywnością i jedzeniem, której za wszelką cenę chcemy się pozbyć ćwicząc ;)

Co to jest kaloria?
Kaloria (kcal - kilokaloria) jest jednostką miary energetycznej wartości pożywienia . Niektóre produkty żywnościowe zawierają więcej kalorii niż inne . Wszystkie kalorie, których nie zużywasz, są odkładane w twoim ciele jako tłuszcz . Prędkość, z jaką pokarm jest przekazywany w organizmie, określa się jako "przemianę materii" . Przemiana materii poszczególnych ludzi jest nieznacznie zróżnicowana .

1g białka - 4 kcal
1g tłuszczu - 9 kcal
1 g węglowodanów (cukrów) - 4 kcal
1 g alkoholu etylowego - 7 kcal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz